Skip to main content

TRENDS

Managementteams en besturen willen snappen wat er allemaal gebeurt in de wereld en wat de impact daarvan is op hun onderneming. Zodat ze, ondanks alle onzekerheid, keuzes kunnen maken en herzien.

We leven niet in een tijdperk van verandering, maar in een verandering van tijdperk (Jan Rotmans).

Het verval van de VS, de opkomst van China, populisme en dictatorschap, de opwarming van de aarde, de gevolgen van covid-19 op gezondheid, samenleving en economie en de onvoorspelbaarheid als gevolg van al die veranderingen, dwingen ondernemingen hun strategie te heroverwegen en aan te passen.

Dan helpt het als iemand die trends kan duiden, lichtvoetig en to-the-point. Met een verkwikkende en optimistische toon en dito discussie met elkaar. 

  • Trend: het risico van Basis op orde

    "Make de onderneming great again"

     

    Overheid en ondernemingen hebben in de afgelopen twintig jaar roofbouw gepleegd op hun assets, met als gevolg allemaal huis op orde en basis op orde projecten. Het risico van die projecten is dat je terug naar vroeger gaat en niet vooruit naar je toekomst.

  • Trend: complexiteit is ouderwets geworden

    Airbnb, Bol.com, Booking.com, Coolblue, Netflix en Uber zijn niet succesvol omdat het internetbedrijven zijn, maar omdat ze een kamer huren, iets kopen, een vakantie boeken, films kijken en een taxi bestellen ontzettend veel gemakkelijker maken. Je kunt het niet meer maken om je klanten op te zadelen met complexiteit, dat accepteren ze niet meer. Gelukkig kun je zelf weer anderen inhuren die een deel van jouw complexiteit oplossen. Complexiteit is ouderwets geworden.

  • Trend: Ethiek wordt steeds belangrijker

    Big data en artificial intelligence (AI) zijn vaak gebaseerd op patroonherkenning. Patroonherkenning is een ander woord voor discriminatie. Als je big data en AI inzet zal je je, als onderneming, moeten verdiepen in de ethische kanten van je bedrijfsvoering. Daar komt bij dat je tegenwoordig niks meer geheim kunt houden, ook je strategische en tactische besluiten, en daar vindt de samenleving, nu of veel later, iets van. Ook daarom kun je je maar beter in de morele kant van de zaak verdiepen.

    • Ik heb Bart enkele malen horen en zien spreken voor klein en groot publiek. Wat mij opvalt is dat hij met een groot gemak spreekt over zaken die hem bezig houden en persoonlijk raken. Hij is duidelijk, kan zijn punt goed maken, weet zijn publiek te trekken, krijgt gemakkelijk interactie op gang en weet mensen te inspireren. Deze combinatie maakt dat hij zonder uitzondering hoog scoort. Op ons laatste jaarcongres, afgelopen oktober, scoorde Bart zelfs een 9 gemiddeld! De uitspraak die sessie: “Zelfs de Van Dale maakt Bart nog inspirerend” zegt genoeg. Bovendien is het een waar genoegen de bijeenkomst met Bart voor te bereiden.
    José Stijntjes, Directeur itSMF NL
    • Bart is helemaal geweldig. Zowel als persoon als als spreker een enorme bron van inspiratie. Dit is wellicht meer nog een keynote spreker dan de aangewezen keynote sprekers.
    • Veel vaart en energie als presentatietechniek. Presentator heeft kennis van zaken.
    • Goede spreker, inhoudelijk sterk, prikkelend.
    • @bartstofberg inhoud, vorm, en enthousiasme. A good story still needs to be told. Bart doet het!
    Diverse bezoekers van presentaties

    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    06 31 01 38 78
    DIJKBRAAK 20 | AMSTERDAM